عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
بازدید : 60
نویسنده : management77

راهكارهاي توسعه منابع انساني در سازمانهاي نوين

در مفهوم جديد توسعه منابع انساني، انسانهاي سازماني بايستي به كيفيتهايي مجهز شوند كه هيچگونه مشكلي با سازمان نداشته باشند و با دلسوزي و تعهد و بينشي علمي، تمام توانمنديها، انرژي،‌تخصص و فكر خود را در راستاي تحقق مأموريتهاي سازماني قرار دهند و دائماً براي سازمان ارزشهاي فكري و كيفي جديدي توليد كنند.  درك اهميت منابع انساني سازمان و توسعه آن از مهمترين عوامل كليدي در موفقيت و اثربخشي سازمان است زيرا تنها مزيت رقابتي پايدار سازمان، انسانهاي مشغول بكار در آن هستند. براي موفقيت و ارتقاء اثربخشي سازمان بايستي همواره سيستمها و سرمايه هاي سازماني را در جهت حمايت از سرمايه گذاري در جهت توسعه منابع انساني سوق داد.

به بيان ديويد ج. مك لافلين(1984) بايد ابتكار عمل را در دست گرفت و محيطي را فراهم ساخت تا استعدادهاي دروني و نهفته افراد در آن شكوفا شود و در نتيجه آن سلامت و بهبود سازمان تأمين گردد. آموزش مستمر و بهره گيري از مشاركت افراد در سازمان بطور مستقيم با پرورش و شكوفايي بالقوه استعداد كاركنان مرتبط است و مي تواند در توسعه منابع انساني نقش عمده اي را ايفا نمايد. علاوه بر آن امروزه ارائه دانش لازم و تغيير و جهت دهي به آن در منابع انساني از طريق فناوري اطلاعات به سهولت انجام مي گيرد و كاركنان يك سازمان يا جامعه را در ابعاد مختلف توسعه مي بخشد. بنابر اين توجه به سه موضوع كلي مطرح شده مي تواند در توسعه منابع انساني در سازمانهاي امروزي مفيد و مؤثر واقع شود.

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: راهكارهاي توسعه منابع انساني در سازمانهاي نوين ,
تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
بازدید : 27
نویسنده : management77

بهره گيري از مشاركت كاركنان

بهره گيري از مشاركت كاركنان در مديريت و اجراي برنامه  در سازمان امروزه يكي از اصول اساسي در مديريت كيفيت بشمار مي رود.

كاركنان جوهره سازمان بوده و مشاركت آنها باعث خواهد گرديد تا توانايي هايشان  مزيت سازمان محسوب گردد. ايجاد انگيزه،‌ تعهد و مشاركت كاركنان نسبت به سازمان، نوآوري و خلاقيت در پيشبرد اهداف سازمان را به ارمغان خواهد آورد. ايجاد مسووليت پاسخگويي كاركنان در رابطه با عملكردشان و همچنين ايجاد اشتياق در مشاركت و همكاري ايشان زمينه ساز  توسعه هرچه بهتر منابع انساني سازمان و در نتيجه بهبود مستمر در سازمان خواهد بود.
بكارگيري اصل مشاركت كاركنان در سازمان عموما باعث مي گردد كه:
 
• كاركنان اهميت همكاري و نقش خود را در سازمان درك كنند.
• كاركنان محدوديت هاي عملكردشان را شناسايي كنند.
• كاركنان مالكيت مسايل را پذيرفته و مسووليت حل آنها را عهده دار شوند.
• كاركنان عملكرد خود را در راستاي مقاصد و اهداف شخصي ارزيابي نمايند.
• كاركنان فعالانه فرصت هاي افزايش صلاحيت،‌ دانش و تجربه خود را جستجو نمايند.
• كاركنان آزادانه دانش و تجربيات خود را به اشتراك گذارند.
• كاركنان آشكارا در خصوص مسايل و عواقب آن بحث كنند.

بدين منظور پيشنهاد مي شود در برنامه ريزيهاي سازمان از روش برنامه ريزي تعاملي كه بر سطح بالايي از مشاركت كاركنان تأكيد دارد استفاده شود. مشاركت در سازمان مي تواند قدرت و نفوذ،  وحدت و انسجام را توسعه دهد و در نتيجه بهتر مي تواند وظايف تعيين شده را انجام دهد.

 

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: بهره گيري از مشاركت كاركنان ,
تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
بازدید : 54
نویسنده : management77

اداره اقتصاد دانشی با مدیریت دانش

سازمان ها برای کامیابی در اقتصاد دانشی، باید مدیریت دانش را پیاده سازند. مدیریت دانش، فرایند ایجاد ارزش از دارایی های نامشهود سازمان است (Wilcox, 1997). مدیریت دانش، آمیخته ای از مفاهیم چندین حوزه، شامل هوش مصنوعی، سیستم های دانش محور، مهندسی نرم افزار، مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار یا Business  Process Reengineering) BPR)، مدیریت منابع انسانی، مدیریت کیفیت جامع و رفتار سازمانی است (Mills, 2001). مدیریت دانش، رویکرد کلیدی در حل مشکلات تجاری نظیر رقابت پذیری، کاهش سهم بازار، پارادکس بهره وری، اطلاعات اضافی و نیاز برای خلاقیت در مواجهه با شرکت های متعدد است. منطق نیاز به مدیریت دانش، بر پایه‌ی تغییرات عمده در محیط تجاری است. مدیریت دانش از تبدیل داده (مواد خام) به اطلاعات (کالاهای ساخته شده) و از مواد ساخته شده به دانش قابل تعقیب است (Drucker, 1993).

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: اداره اقتصاد دانشی با مدیریت دانش ,
تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
بازدید : 99
نویسنده : management77

اقتصاد دانشی چیست ؟

اقتصاد دانان، جهان را به سه عصر مجزا طبقه بندی کرده اند: عصر کشاورزی، عصر صنعتی و عصر اطلاعات. مشخصۀ عصر اطلاعات، جذب و انتشار سریع تکنولوژی های کامپیوتری، ارتباطی و اطلاعاتی است که اثرات برجسته ای بر روش های کسب و کار و شیوه زندگی مردم داشته است. پیامدهای جهانی شدن و تغییرات ایجادشده، حجم عظیمی از داده و اطلاعات خام را به­وجود آورده است. چالش اخیر، رشد مداوم توانمندی ها برای تبدیل آنها به اطلاعات و دانش مناسب و قابل استفاده جهت حل مسائل تجاری است. دانش بصورت یک ابزار سازمانی عمده برای کسب و حفظ مزیت رقابتی درآمده است. بطور سنتی اقتصاددانان، زمین و منابع طبیعی، کارگر و سرمایه را به عنوان اجزای مهم و ضروری سازمان های اقتصادی مورد تأکید قرار داده اند. با این وجود در عصر اطلاعات، دانش به اندازه‌ی سه جزء مذکور مهم است. از این رو، اصطلاح جدید اقتصاد دانشی ظهور کرد. مفهوم اقتصاد دانشی اغلب بطور اشتباه با عصر اطلاعات، مترادف فرض می شود (Schaffer, 2003). اداره‌ی دانش بصورت یکی از مهارت های اولیه و ضروری سازمان ها در آمده که سازمان ها برای بقا و کامیابی به آن محتاج هستند.

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: اقتصاد دانشی چیست ؟ ,
تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
بازدید : 68
نویسنده : management77

ماهیت دانش سازمانی

 

به طور کلی، سازمان ها دو نوع دانش دارند که به عنوان دانش پیش‌زمینه و پس‌زمینه یا دانش صریح و ضمنی شناخته می‌شوند. نخستین بار، پولانی (1985) میان دانش صریح و ضمنی تمایز قایل شد. نوناکا و تاکواچی معتقدند که امتیاز غالباً نادیده گرفته­شده­ی شرکت ه،ا مواردی هستند چون بینش ها، شهودها، گمان ها، احساس های ناخودآگاه، ارزش ها، تصورها، استعاره‌ها و مقایسه‌ها. بهره‌برداری از این امتیاز ناملموس می‌تواند ارزش فراوانی به عملیات روزانه‌ی یک شرکت ببخشد.

دانش ضمنی معمولاً در قلمرو دانش شخصی، شناختی و تجربی قرار می‌گیرد، در حالی که دانش صریح بیشتر به دانشی اطلاق می‌شود که جنبه‌ی عینی‌تر، عقلانی‌تر و قوی‌تری دارد. دانش صریح به طور معمول هم به خوبی قابل ثبت است و هم قابل دسترسی است. پولانی در تمایز میان دو دانش می‌گوید: «می‌توانیم بیش از آنکه به زبان می‌آوریم، بدانیم». او در اصل چنین می‌گوید که بیان کردن دانش ضمنی با واژه‌ها دشوار است. فناوری اطلاعات، به طور سنتی روی استفاده از دانش صریح متمرکز شده است. با این حال، سازمان ها اکنون دریافته‌اند که برای انجام مؤثر کارهای‌شان، نیازمند یکپارچه کردن هر دو نوع دانش هستند. از این رو، در حال ایجاد روش شناسی خاص به منظور تبدیل دانش ضمنی به دانش صریح هستند که می‌تواند تدوین شود و بنابراین، دیگران می‌توانند آن را ثبت، ذخیره، منتقل، از آن استفاده و بر طبق آن عمل کنند.

دانش آشکار به راحتی قابل پردازش کامپیوتری، انتقال الکترونیکی و ذخیره سازی در پایگاه های اطلاعاتی است؛ ولی ماهیت ذهنی و حسی دانش ضمنی، پردازش و انتقال دانش کسب شده را از طرق منطقی و ساختارمند بسیار مشکل می سازد. برای اینکه دانش ضمنی در سازمان انتقال و گسترش یابد، باید آن دانش به کلمات یا اعدادی تبدیل شوند که برای هر کس قابل درک و فهم است. به طور مختصر، هنگام وقوع این فرآیند (یعنی تبدیل دانش ضمنی به دانش آشکار و تبدیل دانش آشکار به دانش ضمنی) سازمان، تولید دانش می نماید (Nonaka & Takeuchi, 1995).

 

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: ماهیت دانش سازمانی ,
تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
بازدید : 41
نویسنده : management77

چرا دانش باید مدیریت شود ؟

دانش همیشه برای افراد ارزشمند است. فرهنگ‌های قوی و متمدن، اغلب با کتابخانه های شان مشخص می شوند. کتابخانه‌ی بزرگ موزه‌ی الکساندریا، کتابخانه‌ی بریتیش و غیره همه، محل تجمع دانش یک تمدن است. بنابراین، مدیریت دانش در پیرامون ماست که هنوز به طور وسیع مورد استفاده قرار نگرفته است. همه‌ی ما به گونه ای، با عبارت هایی مثل اقتصاد دانشی و کارگران دانشی آشنا هستیم. در دوره های قبلی، کلید اصلی تولید ثروت، مالکیت و دسترسی به سرمایه و منابع طبیعی بود؛ در حالی که امروز، کلید اصلی ثروت، به میزان دسترسی به ایجاد دانش است. بنابراین، یک دانشکده‌ی کوچک با ارائه‌ی ایده های جدید، می‌تواند میلیاردها دلار کسب کند. زمانی قطع درختان، معدن طلا، یا آهنگری موجب تولید ثروت می شد، حالا تمام بخش ها به خدمات همدیگر نیاز دارند تا بتوانند ایجاد ثروت کنند.

اغلب شرکت های بزرگ امروز دریافته‌اند که به خاطر مهارت ها و تجارب نیروی کارشان موفق بوده اند، نه به خاطر دارایی های فیزیکی که در اختیار داشتند. مضافا اینکه دریافته­­اند که حتی اگر برخی از محصولات آنها از بازار جهانی کنار گذاشته شود، گذشت زمان و تغییر افراد آن شرکت ضروری است (Wickramasinghe, 2005).

 

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: چرا دانش باید مدیریت شود ؟ ,
تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
بازدید : 172
نویسنده : management77

تعریف مدیریت دانش

اغلب کتاب های مربوط به حوزه‌ی تکنولوژی با تعدادی تعریف شروع می شود، اما تعریف مدیریت دانش کار آسانی نیست. نویسندگان مختلف از دیدگاه های مختلف و با رویکرد های متفاوت و انگیزه های گوناگون، به تعریف مدیریت دانش پرداخته‌اند. اغلب، مدیریت دانش به طور کلی تعریف شده و آن را به عنوان هر آنچه که سازمان برای داشتن نحوه­ی انجام وظایف و فعالیت هایش نیاز دارد، تعریف کرده‌اند. این تعریف از مدیریت دانش، شامل دانش رسمی، قوانین برنامه ها و رویه ها و دانش فنی ناملموس، مهارت ها و تجارب افراد است. همچنین تعریف بالا از مدیریت دانش، شامل روش انجام کار توسط سازمان ها، ارتباط، تجزیه و تحلیل موقعیت، ارایه­ی راه حل های جدید برای مسائل و توسعه­ی روش های جدید انجام کسب و کار است. علاوه بر آن، تعریف بالا شامل مباحث فرهنگی، قومی و ارزش ها و روابط با تامین کنندگان و مشتریان نیز هست.

مدیریت دانش، شامل همه‌ی روش هایی است که سازمان، دارایی های دانش خود را اداره می کند که شامل چگونگی جمع آوری، ذخیره سازی، انتقال، بکار گیری، به روز سازی و ایجاد دانش است (Wickramasinghe & Rubitz, 2007).

دانشگاه مدیریت دانش تگزاس، مدیریت دانش را اینگونه تعریف می کند: مدیریت دانش، فرایند سیستماتیک و نظام مند کشف، انتخاب، سازماندهی، تلخیص و ارائه­ی اطلاعات است؛ به گونه ای که شناخت افراد را در حوزه‌ی مورد علاقه اش بهبود می بخشد. مدیریت دانش به سازمان کمک می کند تا از تجارب خود، شناخت و بینش بدست آورد و فعالیت خود را بر کسب ذخیره سازی و استفاده از دانش متمرکز کند تا بتواند در حل مشکلات، آموزش پویا، برنامه ریزی راهبردی و تصمیم گیری، از این دانش بهره گیرد. مدیریت دانش نه تنها از زوال دارایی های فکری و مغزی جلوگیری می کند، بلکه به طور مداوم بر این ثروت می افزاید.

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: تعریف مدیریت دانش ,
تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
بازدید : 93
نویسنده : management77

مبانی سازمان و مدیریت *

علی رضاییان

انتشارات سمت

رفتار سازمانی، رویکردی کاربردی*

علی اکبر احمدی، مینو سلسله

جزوه دانشگاه پیام نور

مدیریت عمومی*

سید مهدی الوانی

نشر نی

سازمان و مدیریت، از تئوری تا عمل*

مهدی ایران نژاد پاریزی، پرویز ساسان گهر

موسسه بانکداری (3فصل اول بسیارمهم است)

مبانی مدیریت رفتار سازمانی

علی رضاییان

انتشارات سمت

مدیریت منابع انسانی

اسفندیار سعادت

انتشارات سمت

تئوریها و فرآیند مدیریت

جی ای کل- ترجمه سهراب خلیلی شورینی

انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی

تئوری سازمان: ساختار و طرح سازمانی

استیفن پی رابینز (سیدمهدی الوانی، حسن دانایی فرد )

انتشارات صفار- اشراقی

رفتار سازمانی (3جلدی و یک جلدی )

رابینز (سیدمحمد اعرابی و علی پارساییان )

نشر دفتر پژوهشهای فرهنگی

تجزیه و   تحلیل و طراحی سیستم

علی رضاییان

انتشارات سمت

سازمان و مدیریت

علی محمد اقتداری

انتشارات مولوی

نظریه عمومی مدیریت (ویژه اجرایی و MBA)

ناصرزاده، جلیلیان، اصلانی

انتشارات نگاه دانش

مدیریت منابع انسانی

سیدحسین ابطحی

انتشارات دانشگاه پیام نور

مروری جامع بر مفاهیم اساسی نظریات مدیریت.سازمان.رفتار تجزیه و تحلیل منابع دوجلد

سیدرضا سید جوادین

انتشارات نگاه دانش

مجموعه سوالات طبقه بندی شده کنکور کارشناسی ارشد نظریه های عمومی مدیریت

داور ونوس، مهرداد پرچ

انتشارات کتابخانه فرهنگ

مجموعه سوالات طبقه بندی شده تئوری های مدیریت

سیدرضاسیدجوادین، سیدمحمدرضا ناصرزاده

انتشارات نگاه دانش

واژگان زبان تخصصی 7 سال کنکور ارشد اجرایی دانشگاه آزاد از 84 تا90*

مصطفی حسین زاده

دانلود از سایت مدیر

1000 سوال چندجوابی منتخب کارشناسی ارشد رشته های مدیریت *

داور ونوس

انتشارات نگاه دانش

زبان تخصصی مدیریت (با تأکید بر استراتژیهای درک مطلب)

محمدرضا ناصرزاده - یاشار دهدشتی

انتشارات نگاه دانش

زبان تخصصی مدیریت اجرایی و  MBA

آرمان اشراقی، مهدی مجبوری

انتشارات نگاه دانش

زبان تخصصی کارشناسی ارشد

آرمان اشراقی

انتشارات نگاه دانش

فرهنگ فراگیری دانش مدیریت

پاتریک مانتانا ترجمه سهراب خلیلی شورینی

انتشارات یادواره کتاب

متون تخصصی مدیریت به زبان انگلیسی

استونر- فریمن- برگزیده حسن اسماعیل پور و آرمان اشراقی

انتشارات نگاه دانش

زبان تخصصی مدیریت (GMAT)

داور ونوس - پگاه شاپوری

انتشارات نگاه دانش

زبان تخصصی مدیریت (مقدماتی و پیشرفته)

داور ونوس

انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

استعداد وآمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت GMAT‌ دوجلد*

احمد صداقت

انتشارات نگاه دانش

استعداد و آمادگی تحصیلی ويژه رشته مدیریت

عرفانیان، اصلانی، غفارزاده

انتشارات نگاه دانش

استعداد و آمادگی تحصیلی Gmat

امیر عرفانیان

انتشارات نگاه دانش

بانک سوالات کنکورهای کارشناسی ارشد GMAT

هادی مسیح خواه، محمدرضا مدیری

انتشارات کتابخانه فرهنگ

دانش مسائل روز *

آرمان اشراقی، امیرحسام بهروز، حسین درگاهی

انتشارات نگاه دانش

دانش مسائل روز: در زمینه مدیریت موسسات تولیدی، خدماتی و طرحهای عمرانی *

سیدرضا سیدجوادین

انتشارات نگاه دانش

 

مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد همراه با پاسخ تشریحی 91 76 *

نظری، اشراقی، ناصرزاده، سیدجوادین، عرفانیان، درگاهی، صداقت

انتشارات نگاه دانش

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: منابع ارشد مدیریت شھری , ,
:: برچسب‌ها: منابع پیشنھادی کنکور کارشناسی ارشد مدیریت شھری دانشگاه آزاد ,
تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
بازدید : 57
نویسنده : management77
 

مبانی سازمان و مدیریت *

علی رضاییان

انتشارات سمت

مدیریت عمومی*

سید مهدی الوانی

نشر نی

تئوری سازمان: ساختار و طرح سازمانی

استیفن پی رابینز (سیدمهدی الوانی، حسن دانایی فرد )

انتشارات صفار- اشراقی

مبانی مدیریت رفتار سازمانی *

علی رضاییان

انتشارات سمت

مدیریت منابع انسانی *

اسفندیار سعادت

انتشارات سمت

تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم*

علی رضاییان

انتشارات سمت

سازمان و مدیریت

علی محمد اقتداری

انتشارات مولوی

نظریه عمومی مدیریت (ویژه اجرایی و MBA)

ناصرزاده، جلیلیان، اصلانی

انتشارات نگاه دانش

مبانی فلسفی و تئوریهای رهبری و رفتار سازمانی

علی اکبر افجه

انتشارات سمت

زبان تخصصی مدیریت (با تأکید بر استراتژیهای درک مطلب) *

محمدرضا ناصرزاده - یاشار دهدشتی

انتشارات نگاه دانش

زبان عمومی *

محمدرضا ناصرزاده - یاشار دهدشتی

انتشارات نگاه دانش

زبان تخصصی کارشناسی ارشد *

آرمان اشراقی

انتشارات نگاه دانش

زبان عمومی کارشناسی ارشد *

آرمان اشراقی

انتشارات نگاه دانش

زبان تخصصی مدیریت اجرایی و  MBA*

آرمان اشراقی، مهدی مجبوری

انتشارات نگاه دانش

زبان عمومی کارشناسی ارشد

داور ونوس، مهرداد پرچ

انتشارات کتابخانه فرهنگ

لغات تخصصی و متون درک مطلب مدیریت

داور ونوس، مهرداد پرچ

انتشارات کتابخانه فرهنگ

زبان و ادبیات فارسی *

محمد جواد زینلی

انتشارات نگاه دانش

زبان فارسی رشته مدیریت اجرایی و : MBA شامل شرح درس و نکات تستی، تستهای سالهای اخیر آزمون سراسری

مصطفی علیزاده

نشر کوی کوثر

ادبیات فارسی - 10 سال کنکور سراسری

 

گاج

استعداد وآمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت GMAT‌ دو جلد*

احمد صداقت

انتشارات نگاه دانش

استعداد و آمادگی تحصیلی Gmat

امیر عرفانیان

انتشارات نگاه دانش

استعداد و آمادگی تحصیلی ويژه رشته مدیریت

عرفانیان، اصلانی، غفارزاده

انتشارات نگاه دانش

دانش مسائل روز *

آرمان اشراقی، امیرحسام بهروز، حسین درگاهی

انتشارات نگاه دانش

دانش مسائل روز: در زمینه مدیریت موسسات تولیدی، خدماتی و طرحهای عمرانی *

سیدرضا سیدجوادین

انتشارات نگاه دانش

مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد سراسری مدیریت اجرایی همراه با پاسخ تشریحی 93-74*

اشراقی، ناصرزاده، ونوس، جلیلیان، سیدجوادین، عرفانیان،درگاهی،زینلی، صداقت

انتشارات نگاه دانش

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: منابع ارشد مدیریت شھری , ,
:: برچسب‌ها: منابع پیشنھادی کنکور کارشناسی ارشد مدیریت شھری ,
تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
بازدید : 61
نویسنده : management77

 

رياضيات و آمار

رياضيات  :

رياضيات در مديريت, اقتصاد و حسابداري ( دكتر مسعود نيكوكار )

ریاضیات در مدیریت وحسابداری (امید محمودیان )

تستهاي رياضي كارشناسي ارشد ( هادي رنجبران)

آمار :

آمار و كاربرد ان در مديريت1و2 ( دكتر عادل آذر و مومني - انتشارات سمت )

تستهاي آمار و كاربرد ان در مديريت كارشناسي ارشد ( هادي رنجبران )

تستهاي آمار و كاربرد ان در مديريت كارشناسي ارشد ( انتشارات سنجش تكميلي )

زبان عمومي :

گرامر:  Grammar for tell- مسعود آريا نيا - عباس فرزام )

لغات : 504 Absolutely words for toefl -Essential words for tool )

زبان تخصصي :

حسابداري ميانه - Intermediate Accounting ( KIESO - MOSICH )

حسابداري صنعتي  -   Cost Accounting ( HORNGREN & ALL… )

حسابداري پيشرفته - Advancesd Accounting ( LARSEN )

تستهاي كارشناسي ارشد زبان تخصصي حسابداري ( دكتر باقر زاده )

كتاب - Common mistakes in English

زبان تخصصی حسابداری (۱ و ۲) - ( عبدالرضا تالانه - انتشارات کیومرث )

زبان تخصصی حسابداری - ( داوود اقوامی - انتشارات سمت )

حسابداري مالي

صورتهاي مالي تلفيقي كاربردي ( دكتر محسن خوش طينت)

حسابداری مالی - جلد اول ( یدالله تاری وردی )

حسابداری مالی جلد ۱ و ۲ (ایرج نوروش و کرمی و ... )

حسابداري صنعتي

حسابداري صنعتي ( رضا درگاهي )

حسابداری صنعتی جلد اول ( دکتر عثمانی و استاد قاسم زاده - انتشارات ترمه )

حسابرسي

مجموعه پرسشهای چهارگزینه ای حسابرسی ( کوروش امانی و فاضلی - کیومرث )

تستهاي حسابرسی کیهان مهام

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: منابع ارشد حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: منابع ارشد حسابداری ,
تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
بازدید : 106
نویسنده : management77

عناوین دروس امتحانی: 1.زبان عمومی و تخصصی، 2- حسابداری مالی، 3- حسابداری صنعتی، 4- حسابرسی، 5- ریاضی و آمار.

 

رشته

گرایش

ضرایب دروس امتحانی به ترتیب دروس
(از راست به چپ)

1

2

3

4

5

         

1. حسابداری

-

2

3

2

2

3

         

2.حسابرسی

-

2

2

2

3

3

         

3. حسابداری مدیریت

-

2

2

3

2

3

         

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: منابع ارشد حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: ضرایب دانشگاه سراسری مجموعه حسابداری براساس دفترچه آزمون سال 94 ,
تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
بازدید : 49
نویسنده : management77

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم شرایط جدید پذیرش بدون آزمون دانشجویان استعداد درخشان در دوره دکتری دانشگاه‌ها را اعلام کرد.

دکترعبدالرحیم نوه ابراهیم در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: 95 درصد مراحل تصویب آیین نامه دکتری طی شده است. آخرین جلسه امروز چهارشنبه با حضور وزیر و اعضای شوری برگزار و نتیجه آن اعلام خواهد شد و تلاش می‌شود تا آیین نامه جدید در سال جاری اجرایی شود.

وی در مورد شرایط جدید آیین‌نامه دکتری توضیح داد: کسب معدل 17 در مقطع کارشناسی ارشد و معدل 16 در مقطع کارشناسی، فاصله یک سال بین زمان فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، کسب امتیاز 70 از 100 در جدول، کسب حداقل 10 امتیاز در بخش پژوهش و دارا بودن مدرک زبان از جمله آیلس و تافل و... مورد جدیدی است که به تازگی اضافه شده و از شرایط آیین نامه دکتری است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم در خاتمه تاکید کرد: آیین‌نامه جدید مشمول فارغ‌التحصیل امسال می‌شود و کسانی که سال گذشته فارغ‌التحصیل شده باشند نمی‌توانند از این آیین‌نامه استفاده کنند.

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: دکتری بدون آزمون , ,
:: برچسب‌ها: شرایط جدید پذیرش بدون آزمون دکتری ,
تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
بازدید : 67
نویسنده : management77

دانشگاه آزاد اسلامی با هدف جذب نخبگان علمی و ترغیب دانشجویان به تلاش مستمر در عرصه تولید و انتقال دانش (پژوهش و آموزش) بدون برگزاری آزمون اقدام به پذیرش فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد در دوره دکتری تخصصی می نماید.

شرایط پذیرش:

داوطلبان دوره دکتری تخصصی بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می بایستی علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنما دارای شرایط زیر باشند:

1- دارا بودن حداقل میانگین نمرات 18 در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته برای رشته های علوم انسانی (به جز رشته های حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی) و حداقل میانگین 17 برای سایر رشته ها (از جمله رشته های حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی).

2- دارا بودن حداقل میانگین 17 جهت فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه ای یا عمومی.

3- متقاضیان دوره بدون آزمون لازم است فاقد دروس معادل سازی شده باشند.

4- متقاضیان دوره بدون آزمون لازم است بر اساس مقررات آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر در 6 نیمسال فارغ التحصیل شده باشند.

5- دارا بودن حداقل نمره پایان نامه 18.5 جهت کلیه رشته ها.

6- متجانس و همنام بودن رشته فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد با رشته انتخابی در مقطع دکتری تخصصی.

7- از آنجایی که صرف دارا بودن شرایط ثبت نام در دوره بدون آزمون به منزله قبولی نمی باشد و پذیرش در این دوره براساس ظرفیت موجود و اولویت افراد می باشد لذا به منظوراستفاده از امکان قبولی در آزمون دکتری تخصصی در صورت عدم پذیرش از طریق بدون آزمون به داوطلبان توصیه می گردد که در دوره دکتری تخصصی با آزمون نیز شرکت نمایند .

 8- متقاضیان دوره دکتری تخصصی بدون آزمون می بایستی در زمان ثبت نام در آزمون از مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی یا حرفه ای فارغ التحصیل شده باشند.

9- داوطلبان دوره دکتری تخصصی بدون آزمون می بایستی اصل مدرک فارغ التحصیلی و تصویر آن را در زمان دعوت به مصاحبه همراه داشته باشند. همچنین همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی نیز در زمان دعوت به مصاحبه الزامی است

10- داوطلبان دوره بدون آزمون لازم است نسخه ای از مقالات و تولیدات علمی چاپ شده در مجلات ISI یا مجلات علمی-پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یا ISC خود را با فرمت PDF در فرم ثبت نام بدون آزمون اپلود نمایند. بدیهی است عدم کسب حدنصاب امتیاز لازم جهت مقالات و تولیدات علمی منجر به حذف داوطلب از دوره بدون آزمون خواهد شد.

11-
جهت پذیرش در دوره بدون آزمون برای مربیان رسمی شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی، سهمیه جداگانه ای وجود ندارد و کلیه داوطلبان در پذیرش از شرایط یکسان برخوردارند.

12-
با توجه به اینکه اطلاعات فارغ التحصیلی متقاضیان بدون آزمون شامل: رشته فارغ التحصیلی، معدل و نمره پایان نامه از شرایط اصلی در این دوره است لذا ارائه اطلاعات نادرست توسط شخص داوطلب، تخلف محسوب گردیده و مطابق قانون با فرد متخلف برخورد خواهد شد.


 

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: دکتری بدون آزمون , ,
:: برچسب‌ها: اطلاعیه پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان دکتری تخصصی(Ph , D , ) دانشگاه آزاد ,
تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
بازدید : 102
نویسنده : management77

۱- دانشجويان شبانه واجد شرايط هم ميتوانند از تسهيلات آيين نامه "ورود بدون آزمون دانشجويان ممتاز به مقاطع بالاتر "‌بهره مند گردند.

۲- در دانشگاههايي كه ميانگين كل نمرات فارغ التحصيلان مقطع كارشناسي كمتر از ۱۸ باشد فقط براي رتبه اول فارغ التحصيلان هر رشته در هر دانشگاه با رعايت ساير شرايط آيين نامه ۵/. نمره ارفاق در شرط معدل در نظر گرفته شود.

۳- جهت انتخاب نفرات برتر فارغ التحصيلان در هر دوره تحصيلي ،‌نيمسال فراغت از تحصيل ملاك عمل مي باشد نه نيمسال شروع به تحصيل .

۴- فارغ التحصيلان يكسال تحصيلي به شرط ارائه مدرك مربوطه در زمان مقرر ،‌ميتوانند از تسهيلات موضوع آيين نامه مذكور بهره مند گردند.

دستورالعمل اجرائي پذيرش دانشجوي ممتاز دوره كارداني در مقطع كارشناسي ناپيوسته بدون شركت در آزمون ورودي در دانشگاهها و دانشكده هاي علوم پزشكي كشور

مقدمه : در اجراي آيين نامه ورود بدون آزمون دانشجويان ممتاز به مقاطع بالاتر مصوب شوراي هدايت استعدادهاي درخشان مورخ ۲۸/۸/۸۶ (ابلاغيه شماره ۳۱۲۵۳۶ /۱/آ مورخ ۵/۹/۸۶ معاونت آموزشي وزارت بهداشت ،‌درمان و آموزش پزشكي )‌اين دستوالعمل تدوين و اجرا مي گردد.

ماده ۱: فارغ التحصيلان مقطع كارداني در صورتي ميتوانند از مزاياي اين دستورالعمل بهره مند شوند كه تحصيلات دوره كارداني را حداكثر طي ۲ سال تحصيلي به اتمام رسانده و ميانگين كل نمرات آنان ۵/۱۸ يا بالاتر باشد و از اين لحاظ جز ده درصد دانشجويان برتر رشته خود بر اساس تعداد پذيرفته شدگاه دانشگاه محل تحصيل در آن رشته و سال ورود باشد.

تبصره ۱:‌در مواردي كه طول دوره كارداني بر اساس برنامه ريزي دانشگاه بيش از دو سال تحصيلي باشد با تاييد معاونت آموزشي دانشگاه مربوطه حداقل سنوات تحصيلي طبق برنامه ريزي آن دانشگاه محاسبه خواهد شد.

تبصره ۲:‌در صورتي كه زمان فارغ التحصيلي متقاضي به دلايل موجه كه مورد تاييد معاونت آموزشي دانشگاه باشد به تعويق افتد حداكثر تا يك نيمسال به سنوات آموزشي او اضافه ميگردد.

ماده ۲:‌متقاضي فقط در رشته هايي ميتواند درخواست ادامه تحصيل دهد كه بر اساس جدول مدارك مورد پذيرش آزمون كارشناسي ناپيوسته مندرج در دفترچه شماره يك آزمون كارداني به كارشناسي ناپيوسته هر سال مجاز به ادامه تحصيل در آن رشته ها باشد.

ماده ۳:‌متقاضي تنها براي يكبار ميتواند از اين تسهيلات بهره مند گردد مشروط بر اينكه بيش از يك سال از زمان فارغ التحصيلي او نگذشته باشد .

ماده ۴:متقاضي بايد گواهي دال بر واجد شرايط بودن مطابق ماده ۱ اين دستور العمل را از اداره كل امور آموزشي دانشگاه محل تحصيل خود اخذ نموده و به همراه درخواست كتبي و ساير مدارك مورد نياز به دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه محل تحصيل ارائه نمايد.

تبصره ۱: رتبه هاي اول فارغ التحصيلان هر يك از رشته هاي مقاطع كارداني در هر سال مطابق ماده ۴ آيين نامه ميتوانند در صورت اخذ پذيرش از دانشگاههاي ديگر ، رشته مورد تقاضا (‌مطابق ماده ۲ اين دستورالعمل )‌را پس از تاييد نهايي مركز سنجش آموزش پزشكي ، در دانشگاه ديگري به غير از دانشگاه محل تحصيل بگذرانند و در اين صورت ،‌بايد گواهي مربوطه را از اداره كل امور آموزشي دانشگاه محل تحصيل اخذ نموده و به همراه درخواست كتبي و ساير مدارك به دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه مورد تقاضا ارائه نمايند.

تبصره ۲:‌متقاضي بايد درخواست و مدارك مورد نياز را در مهلت تعيين شده به دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه ارائه نمايد و در صورت مراجعه بعد از زمان مقرر از تسهيلات مربوطه بهره مند نخواهد شد.

ماده ۵: دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه ، مدارك و سوابق متقاضي را حداكثر تا ۱ ماه بعهد جهت بررسي و اعلام نظر به دانشكده مربوطه در همان دانشگاه ارسال مي نمايد.

ماده ۶:‌كليه درخواست ها در گروه آموزشي مربوطه در دانشگده مطرح شده پس از ارزيابي و اعلام نظر از طريق تنظيم صورتجلسه به همراه تاييديه شوراي آموزشي دانشگاه حداكثر تا ۱ ماه بعد به دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه ارجاع گردد.

تبصره ۱:‌در صورتي كه تعداد واجدين شرايط بيش از ظرفيت تعيين شده در هر رشته /محل ( مطابق مفاد ماده ۱ آيين نامه )‌باشد پذيرش بر اساس بالاترين ميانگين كل نمرات ، مطابق با ضرفيت مشخص شده توسط گروه آموزشي مربوطه صورت ميگيرد.

تبصره ۲:‌در صورت برابري ميانگين كل نمرات متقاضيان ،‌ميانگين دروس اختصاصي ملاك عمل خواهد بود.

ماده۷:‌دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه موظف است مدارك مربوط به متقاضيان را پس از تاييد اوليه حداكثر تا پايان تيرماه هر سال ،‌به مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت ،‌درمان و آموزش پزشكي ارسال نمايد.

ماده ۸: مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت ف درمان و آموزش پزشكي اسامي پذيرفته شدگان نهايي را حداكثر ۱۵ روز مانده به شروع نيمسال تحصيلي جهت ثبت نامه به اداره كل امور آموزشي دانشگاه محل تحصيل معرفي مي نمايد.

تبصره :‌مركز سنجش آموزش پزشكي موظف است اسامي پذيرفته شدگان نهايي را به سازمان سنجش آموزش كشور اعلام نمايد.

اين دستور العمل مشتمل بر يك مقدمه ۸ ماده و ۷ تبصره در جلسه مورخ ۳۰/۲/۱۳۸۷ شوراي معين شوراي هدايت استعدادهاي درخشان به تصويب رسيد و براي پذيرش دانشجو در سال تحصيلي ۸۸-۸۷ قابل اجرا مي باشد.

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: ارشد بدون آزمون سراسری , ,
:: برچسب‌ها: ارشد بدون آزمون سراسری ,
تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
بازدید : 51
نویسنده : management77

آئین نامه پذیرش بدون آزمون دانشجویان استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد توسط دکتر جعفر میلی منفرد معاون آموزشی وزارت علوم برای اجرا در سال تحصیلی 95-94 ابلاغ شد. به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، براساس ماده یک این آئین نامه ، دانشگاه اختیار دارد حداکثر 10درصد ظرفیت دوره کارشناسی ارشد خود در هر رشته محل را به دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دوره های روزانه و شبانه حائز شرایط این آئین نامه به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون اختصاص دهد. دانشجویان متقاضی بهره مندی از این آئین نامه باید پس از شش نیمسال تحصیلی و با گذراندن حداقل 110واحد درسی به لحاظ میانگین کل جزو 10درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت 8نیمسال فارغ التحصیل شده و برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی تقاضای پذیرش کنند.

همچنین پذیرش بر اساس این آئین نامه صرفا برای یک بار امکان پذیر است و پذیرش دانشجو در رشته های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.  بر اساس ماده 2 این آئین نامه دانشگاه اختیار دارد برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم و با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون پذیرش کند.

بر اساس ماده 3آئین نامه پذیرش بدون آزمون دانشجویان استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد ، تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده مجاز نیست و براساس ماده 4 ، دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی ، غیر دولتی غیر انتفاعی ، علمی کاربردی و پردیس های بین الملل (خودگردان) مجاز به استفاده از مفاد این آیین نامه برای پذیرش دانشجو نیستند.  در ماده 5این آیین نامه آمده است: دانشگاه می تواند با رعایت شرایط مندرج در این آیین نامه ، فقط یک بار تا اول شهریورماه هرسال نسبت به پذیرش حائزین شرایط ، اقدام نماید . اسامی پذیرفته شدگان نیز باید توسط معاون آموزشی دانشگاه برای تایید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شود و قطعی شدن ثبت نام منوط به تائید سازمان مذکور است.  براساس ماده 6 ،مسئولیت حسن اجرای این آئین نامه و هرگونه پاسخگویی قانونی مترتب برآن برعهده دانشگاه پذیرنده است و نظارت بر اجرا به عهده سازمان سنجش آموزش کشور و شرح و تفسیر آن برعهد معاونت آموزشی وزارت علوم است .

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: ارشد بدون آزمون سراسری , ,
:: برچسب‌ها: شرایط جدید پذیرش بدون آزمون ارشد ,
تاریخ : شنبه 27 دی 1393
بازدید : 50
نویسنده : management77

دانشجويان رتبه اول دوره كارشناسي ناپيوسته در بين دانشجويان هم رشته و هم ورودي دانشگاه محل  تحصيل خود كه طي مدت حداكثر چهار نيمسال دانش‌آموخته شوند و داراي ميانگين كل حداقل 17 باشند، مشمول اين آيين‌نامه مي‌شوند.



دانشجويان ممتاز دوره كارشناسي پيوسته كه حداكثر در مدت هشت نيمسال دانش‌آموخته شوند و به لحاظ ميانگين كل جزو10 درصد برتر در بين دانشجويان هم رشته و هم ورودي در مجموع دوره‌هاي روزانه و شبانه خود باشند نيز مشمول اين آيين‌نامه هستند.

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: ارشد بدون آزمون سراسری , ,
:: برچسب‌ها: ارشد بدون آزمون سراسری ,
تاریخ : شنبه 27 دی 1393
بازدید : 42
نویسنده : management77

کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۳ :ضوابط و نحوه ثبت‌ نام و پذیرش بدون آزمون فارغ‌التحصیلان ممتاز دوره کارشناسی در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد.

زمان ثبت‌ نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد متقاضیان دوره‌های بدون آزمون نیز جهت استفاده از این تسهیلات باید ثبت‌ نام کنند.( زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد همزمان با ثبت نام ارشد با آزمون است) فارغ التحصیلان واجد شرایط پذیرش بدون آزمون در هر سال تحصیلی فقط برای یک بار و فقط در همان دوره امکان استفاده از این امتیاز را دارند.

پذیرش دانشجو فقط در رشته همنام و یا متجانس امکانپذیر است و دانشجویانی که دارای دروس معادل سازی شده باشند، هرچند که دارای معدل کل بالای ۱۷ باشند مشمول پذیرش بدون آزمون نمی‌شوند. داوطلبانی که جزو ۱۰ درصد فارغ‌التحصیلان برتر بر اساس تعداد ثبت‌ نام شدگان محل دانشگاهی در رشته مربوطه و در سال ورود باشند مشمول استفاده از این دوره هستند

در پذیرش بدون آزمون رتبه اکتسابی داوطلب در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ملاک عمل قرار نمی‌گیرد، فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی پیوسته باید حداکثر طی مدت هشت نیمسال و متقاضیان فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته باید حداکثر طی مدت چهار نیمسال دوره‌های مذکور را به پایان رسانده باشند. دانشجویانی که از مرخصی بدون احتساب در سنوات استفاده کرده‌اند در صورتی مشمول پذیرش بدون آزمون می‌شوند که مجموع تعداد نیمسال‌های تحصیلی آنها از هشت برای کارشناسی پیوسته و چهار برای کارشناسی ناپیوسته تجاوز نکرده باشند.

فارغ التحصیلان واجد شرایط پذیرش بدون آزمون در هر سال تحصیلی فقط برای یک بار و فقط در همان دوره امکان استفاده از این امتیاز را دارند، پذیرش دانشجو فقط در رشته همنام و یا متجانس امکانپذیر است البته در صورتی که گرایش فارغ‌التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته وجود نداشته باشد یکی از گرایش‌های رشته موردنظر توسط فارغ‌التحصیل انتخاب و در فرم ثبت‌ نام اینترنتی پذیرش بدون آزمون درج می‌شود. براساس این گزارش، صرف دارا بودن شرایط ثبت‌ نام برای پذیرش بدون آزمون به منزله قبولی نیست، چرا که پذیرش بر اساس ظرفیت موجود و اولویت افراد است، بنابراین به منظور استفاده از امکان قبولی در آزمون در صورت عدم پذیرش از طریق بدون آزمون به داوطلبان توصیه می‌شود که در آزمون دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز شرکت کنند.

مرکز آزمون پس از انقضاء مهلت ثبت‌ نام، واجدین شرایط پذیرش را بر اساس معدل رتبه بندی کرده و با توجه به ظرفیت مربوطه پذیرش این افراد با اولویت محل تحصیل و در صورت عدم پذیرش به صورت کشوری انجام می‌شود. همچنین دانشجویانی که از طریق امتیاز پذیرش بدون آزمون در محل‌های دانشگاهی ثبت‌ نام می‌کنند حق درخواست انتقال به سایر محل‌های دانشگاهی را ندارند.

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد , ,
:: برچسب‌ها: پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شرایط ارشد بدون کنکور 93 ,
تاریخ : جمعه 27 دی 1393
بازدید : 42
نویسنده : management77

اهداف بازاریابی عبارت است از

*   به حداکثر رساندن سطح مصرف

*   به حد اکثر رساندن رضایت مصرف کننده

*   به حداکثر رساندن حق انتخاب

*   به حد اکثر رساندن کیفیت زندگی

 

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: اهداف بازاریابی عبارت است از ,
تاریخ : جمعه 29 دی 1393
بازدید : 170
نویسنده : management77

ملاحظات سه گانه فلسفه بازاريابي اجتماعي

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: ملاحظات سه گانه فلسفه بازاريابي اجتماعي- حسن غریبی ,
تاریخ : جمعه 28 دی 1393
بازدید : 49
نویسنده : management77

فلسفه بازاریابی اجتماعی

پیروان این فلسفه معتقدند در عصر حاضر که جوامع با انواع مشکلات جمعیتی، زیست محیطی،و کمبود منابع مواجه هستند، بازاریابی محض،جوابگوی نیازهای آتی انسانها نیست و مؤسسات علاوه بر رضایت مشتری و کسب سود باید به منافع بلند مدت و بقاءجامعه نیز بیاندیشند.

 

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: فلسفه بازاریابی اجتماعی ,
تاریخ : جمعه 26 دی 1393
بازدید : 39
نویسنده : management77

عوامل اقتضايي مؤثر در طراحي استراتژي‎هاي ارزيابي عملكرد و پاداش

 

اگرچه برخي از استراتژي‎هاي پاداش، از نظر جهت دادن و تقويت رفتارها و نگرش‎هاي كاركنان، اثر بخش‎ترند؛ ولي اين اثر بخشي، به شرايط سازماني، نيروي كار، و بافت يا محتواي سازمان بستگي دارند. برخي از پژوهشگران كوشيدند پارامترهايي را شناسايي كنند كه بتوان بر اساس آنها، تفاوت ميان سيستم‎هاي ارزيابي عملكرد و پاداش و نيز مناسب بودن يكي از آنها را تعيين نمود. اين پارامترها داراي پنج گروه متفاوتند: انتخاب‎هاي اصلي (شامل شرايط بازار كار، ريسك‌پذيري، پرداخت‎هاي مادي يا معنوي و مديريت پرداخت)، برابري داخلي، برابري خارجي، برابري كاركنان، ارزيابي عملكرد.

 

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: عوامل اقتضايي مؤثر در طراحي استراتژي‎هاي ارزيابي عملكرد و پاداش ,
تاریخ : جمعه 26 دی 1393
بازدید : 54
نویسنده : management77

تئوري نمايندگي[1]

اين تئوري، بيش از بقيه بر استراتژي‎هاي زيرسيستم ارزيابي عملكرد و پاداش اثر داشته است. آيزن هارت (1989) و فاما و جنسن‌(1983) بيان نمودند كه اگر چه امكان دارد منافع كارفرما (موكل) و كاركنان (وكيل يا نماينده) مغاير باشند، ولي سيستم‎هاي پاداش در سازمان مي‎توانند به عنوان ابزاري كارا براي همگون ساختن آن منافع در آيند. بر اساس اين تئوري، كاركنان مخالف كار كردن و تلاش هستند و تنها بدان اندازه كار مي‎كنند كه براي حفظ شغل كافي است. كارفرما براي اطمينان از آن كه كاركنان بر اساس پاداش مورد توافق، حداكثر سعي خود را مي‎نمايند، بايد بتواند بر ميزان تلاش كاركنان نظارت كند، ولي با توجه به دو عامل سود و هزينه، اين نظارت نمي‎تواند هميشه سودمند باشد و گاهي حتي امكان‌پذير نيست، به ويژه زماني كه فرآيند كار، پيچيده است (مانند رشته‎هاي آموزش و پزشكي). در چنين شرايطي، پرداخت مقداري از پاداش بر مبناي عملكرد به كاركنان، آنها را در ريسك مربوطه سهيم مي‎كند.

البته، سهيم كردن كاركنان در ريسك نيز بدون هزينه نيست، زيرا آنها براي جبران ريسك مربوطه، درخواست پاداش بيشتري مي‎كنند (ريسك مربوط به رويدادهايي كه خارج از كنترل آنان است). براي حل چنين مسأله‎اي، مي‎توان ميزان پاداش را به عملكرد نسبي (نه قطعي يا مطلق) آنان مشروط نمود


[1] - Agency theory.

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: تئوري نمايندگي ,
تاریخ : جمعه 26 دی 1393
بازدید : 40
نویسنده : management77

تئوري سرماية انساني[1]

بنا به نظر بكر (1975) عملكرد تنها تابع مقدار تلاش و فعاليت نيست، بلكه همچنين تابع دانش، مهارت و توانايي‎هايي است كه افراد، هنگامي كه داراي انگيزه باشند، از خود به نمايش مي‎گذارند، بر اين اساس، درآمد بيشتر نصيب كساني مي‎شود كه در وجود خود سرمايه‎گذاري مي‎كنند و ظرفيت توليد و بهره‎وري خود را بالا مي‎برند. از آنجا كه اين امر مستلزم صرف هزينه‎هايي است كه صرف زمان، تحصيل و فرصت ازدست‌رفته مي‎شود، سازمان آمادگي دارد تا ميزان پاداش افراد را به حدي برساند كه بر اين موانع فائق آيند.

اين تئوري، براي تقويت پايگاه سرماية انساني سازمان دو راه را پيشنهاد مي‎نمايد: الف) تدوين يك ساختار پرداخت كه بين پست‎هاي در سطح اوليه با پست‎هاي مبتني بر دانش، مهارت و توانايي، فرق قائل شود. ب) افزايش پرداخت، به كارآمدي سرماية انساني بستگي داشته باشد، تا رقابت و عملكرد سازمان تقويت شود و انعطاف‌پذيري عملياتي نيز افزايش يابد.


[1] - Human capital theory.

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: تئوري سرماية انساني ,
تاریخ : جمعه 26 دی 1393
بازدید : 42
نویسنده : management77

تئوري برابري[1]

آدامز (1963) معتقد است، احتمال بسيار كمي وجود دارد كه تصور در مورد انتظار، بتواند تنها عامل باشد، بلكه هنجارهاي انساني نيز مي‎توانند نوع اقدام كاركنان را تعيين كنند. براي مثال،‌ اگر كارمندي احساس كند كه نسبت پاداش وي از پاداش كاركنان ديگري كه همين‌گونه كار را مي‎كنند كمتر است، با استفاده از ابزارهايي همچون كم‌كاري، ترك سازمان، و يا اعتصاب، سعي مي‎كند تا به برابري برسد.

موضوع زماني پيچيده‌تر مي‎شود كه كاركنان، خود را با يكي از سه گروه مرجع زير مقايسه نمايند: ساير كاركنان در پست‎هاي مشابه در سازمان‎هاي ديگر (برابري خارجي)، ساير كاركنان در پست‎هاي ديگر در همين سازمان (برابري داخلي) و ساير كاركنان در پست‎هاي مشابه در همين سازمان (برابري كاركنان).


[1] - Equity theory

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: تئوري برابري ,
تاریخ : جمعه 26 دی 1393
بازدید : 103
نویسنده : management77

تئوري انتظار[1]

وروم (1964) بر مبناي «تئوري تقويت استدلال كرد كه تجربة پيشين مربوط به پاداش، به خودي خود تنها عاملي نيست كه به انگيزه شكل بدهد، بلكه نوع تصور فرد دربارة يك رابطة علّي بين رفتار و پاداش، عامل تعيين‌كنندة‌ انگيزه است، يعني هر قدر فرد بپندارد كه كار يا تلاش شخصي او در تغيير بازده نقش كمتري دارد، عامل مربوط به تعيين پاداش بر مبناي بازده نمي‎تواند موجب ايجاد انگيزه شود و تنها زماني موجب ايجاد انگيزه خواهد شد كه ارزش مورد انتظار از كار يا پاداش، از ديدگاه شخصي معقول باشد.


[1] - Expectancy theory

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: تئوري انتظار ,
تاریخ : جمعه 26 دی 1393
بازدید : 44
نویسنده : management77

استراتژی منابع انساني

با وجود اينكه در سال‌هاي كنوني به استراتژي منابع انساني و مديريت استراتژيك منابع انساني توجه زيادي شده است، ولي پژوهشگران نتوانستند، به صورتي دقيق، بين معني اين دو مفهوم مهم فرق قائل شوند. (بامبرگر و مشولم، 2000). براي روشن شدن تفاوت بين اين دو، ما به ديدگاه چاكراوارتي و داز (1992) در پژوهش دربارة استراتژي سازمان اشاره مي‌كنيم. از ديدگاه ايشان در اينگونه پژوهش‌ها دو زير مجموعه اصلي وجود دارد؛ نخست پژوهش درباره سياست يا «محتوا» انجام مي‌شود كه به رابطه بين عوامل گوناگون و گسترة سازماني (براي مثال ساختار، تعيين جايگاه و فناوري) توجه مي‌كند و بر عملكرد و شيوه‌اي كه مي‌تواند عوامل متعدد و اقتضايي محيط اين روابط را تعديل كند، تأكيد مي‌شود. و دوم، پژوهش فرايند است كه در آن شيوه تدوين و اجراي اين سياست‌ها، و نيز پويايي آنها در طول زمان؛ و اثرهايي را كه بر سود خالص شركت دارند بررسي مي‌كنند.

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: استراتژی منابع انساني ,
تاریخ : جمعه 26 دی 1393
بازدید : 35
نویسنده : management77

مديريت استراتژيك منابع انساني

مديريت استراتژيك منابع انساني[1] در دهه 1980 باب شد؛ يعني زماني كه مكتب هاروارد، استراتژي را با مديريت منابع انساني ادغام كرد. مفهوم مديريت استراتژيك اولين بار توسط فامبرن و همكارانش (1984) معرفي شد. مهمترين استدلال آنها اين بودكه سيستم هاي منابع انساني وساختارهاي سازماني را بايد طوري مديريت كرد كه با استراتژي سازمان همخوان و سازگار باشد. بسیاری از صاحبنظران و اندیشمندان مدیریتی نیز پس از مطرح شدن مفهوم مدیریت استراتژیک، آن را فرایندی تعریف کرده اند که بین فعالیتهای سازمان و استراتژی کسب و کار، سازگاری و هماهنگی برقرار می سازد (آلریچ، 1997؛ بامبرگر و مشولم، 2000؛ پرسل، 2001)



[1] - Strategic Human Resource Management (SHRM)

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: مديريت استراتژيك منابع انساني ,
تاریخ : جمعه 26 دی 1393
بازدید : 145
نویسنده : management77

 

غنی سازی شغلی

v   غنی سازی افقی شغلی

v   افزودن وظایف و مسئولیت های بیشتر به یک شغل ، که همگی در ارتباط با یک کار می باشند .

v   غنی سازی عمودی شغلی

v   افزایش وظایف و مسئولیت های دیگر که از نظر ماهیت رابطه ی مستقیمی نیز با وظایف و مسئولیت های قبلی نداشته باشد.

v   هدف از این کار افزایش همکاری پیش از پیش در امور شغلی و سازمانی است .

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: غنی سازی شغلی ,
تاریخ : جمعه 26 دی 1393
بازدید : 42
نویسنده : management77

 

سیاست ها و خط مشی های مدیریت منابع انسانی

v   خط مشی : بیانیه و شرح کلی و یا مفاهیمی که مدیران را در واحد های مختلف سازمان در تصمیم گیری های آینده راهنمایی می کنند .

v   هدف سیاست ها و خط مشی ها : ایجاد روشهایی برای تصمیم گیری در اینده بر اساس تجربه های گذشته . به عبارت دیگر راهنمایی ها و یا تعیین چارچوب و قواعد کلی برای تصمیم گیری مدیران و سرپرستان در امور مختلف سازمان .

v   سیاست ها و خط مشی های پرسنلی : مجموعه ای از بیانیه ها در مورد نوع و میزان توجهات مدیریت منابع انسانی یک سازمان .

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: سیاست ها و خط مشی های مدیریت منابع انسانی ,
تاریخ : جمعه 25 دی 1393
بازدید : 48
نویسنده : management77

 

تاریخچه و نقش مدیریت منابع انسانی

Ø    مدیریت منابع انسانی ، جنبه ی انسانی مدیریت است و مهمترین عامل در ارتقای کیفیت ، کمیت تولیدات و ارائه خدمات در سازمان به شمار می رود .

Ø    الف) سیر تکوینی مدیریت منابع انسانی

Ø    ب) جایگاه نوین مدیریت منابع انسانی


مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: تاریخچه و نقش مدیریت منابع انسانی ,
تاریخ : پنج شنبه 25 دی 1393
بازدید : 87
نویسنده : management77

 

مفهوم مدیریت منابع انسانی

 

Ø    مدیریت منابع انسانی : تخصص ویژه ای است که برای رضایت کارکنان و تأمین هدف های سازمانی ، برنامه ریزی و کوشش می کند .

Ø    مدیران منابع انسانی ، باید با همه ی قشر های سازمانی همزبان باشند و ارتباطات انسانی را در داخل سازمان قوت بخشند .

Ø    مدیران منابع انسانی ، باید توانایی تشخیص و تجزیه و تحلیل مسایل را داشته باشند و با اقدامات خود نه حق و حقوق نیروی انسانی را به مخاطره بیندازند و نه حق و حقوق سازمان را .

 

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: مفهوم مدیریت منابع انسانی ,
تاریخ : پنج شنبه 25 دی 1393
بازدید : 96
نویسنده : management77

 

فلسفه مدیریت منابع انسانی

*   فلسفه مدیریت منابع انسانی بر دو اصل استوار است :

-        رسیدن به هدف های سازمانی ، در گرو تأمین نیازهای منابع انسانی

-        تأمین نیازهای منابع انسانی ، در گرو نیل به اهداف سازمانی

بر اساس این سازمان و کارکنان به یکدیگر متکی هستند و مدیران منابع انسانی ، با پر کردن خلا بین مدیران و کارکنان ، رسیدن به هدف ها را آسان می سازد . 


مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: برچسب‌ها: فلسفه مدیریت منابع انسانی ,
تاریخ : پنج شنبه 25 دی 1393
بازدید : 58
نویسنده : management77

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: مقالات مختلف لاتین , ,
:: برچسب‌ها: Integrating strategic thinking and simulation in marketing strategy: Seeing the whole system☆ ,
تاریخ : پنج شنبه 25 دی 1393
بازدید : 48
نویسنده : management77

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: مقالات مختلف لاتین , ,
:: برچسب‌ها: Do social media marketing activities enhance customer equity? An empirical study of luxury fashion brand☆ ,
تاریخ : پنج شنبه 25 دی 1393
بازدید : 49
نویسنده : management77

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: مقالات مختلف لاتین , ,
:: برچسب‌ها: How organizational learning affects a firm's flexibility , competitive strategy , and performance☆ ,
تاریخ : پنج شنبه 25 دی 1393
بازدید : 97
نویسنده : management77

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: مقالات مختلف لاتین , ,
:: برچسب‌ها: Estrategias de lealtad de clientes en la banca universal ,
تاریخ : پنج شنبه 25 دی 1393
بازدید : 185
نویسنده : management77

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: مقالات مختلف لاتین , ,
:: برچسب‌ها: Customer value anticipation , customer satisfaction and loyalty: An empirical examination ,
تاریخ : پنج شنبه 25 دی 1393
بازدید : 113
نویسنده : management77

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: مقالات مختلف لاتین , ,
:: برچسب‌ها: An analysis of the profitability of fee-based compensation plans for search engine marketing ,
تاریخ : پنج شنبه 25 دی 1393
بازدید : 71
نویسنده : management77

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: مقالات مختلف لاتین , ,
:: برچسب‌ها: The impactofpre-existingattitudeandconflictmanagementstyleon customer satisfactionwithservicerecovery ,
تاریخ : پنج شنبه 25 دی 1393
بازدید : 86
نویسنده : management77

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: مقالات مختلف لاتین , ,
:: برچسب‌ها: Organizational Learning Culture - The Missing Link between Innovative Culture and Innovations (Case Study: Saderat Bank of Iran) ,

09901726128

نظرتون در مورد وبلاگ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان management77 و آدرس ayhan77.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 56
بازدید کل : 32403
تعداد مطالب : 620
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com