تحقيق توصيفي روي تصميم گيري سازماني


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 31 فروردين 1394
بازدید : 88
نویسنده : management77

تحقيق توصيفي روي تصميم گيري سازماني

نات بررسي موضوع تصميم گيري را با مدل تجويزي آغاز كرد.(مرحله تدوين ، مرحله بسط مفهوم ،‌مرحله تشريح جزئيات ،‌مرحله ارزيابي و مرحله اعمال - اجرا) . نات دريافت كه تعداد بسيار اندكي از تصميم گيرندگان سازماني واقعاً از همه پنج مرحله مدل تجويزي گذر كردند و به جاي آن از زير مجموعه هاي گوناگون اين فرآيندها استفاده كردند كه اين الگوها را ( الگوهاي اوليه تصميم ) نام نهاد.

اولين الگوي اوليه تصميم مدل تاريخي تصميم گيرندگان متوجه مشكل مي شوند و يك راه حل استفاده شده توسط ديگران را اتخاذ مي كنند

دومين الگوي اوليه تصميم مدل بيرون از قفسه يك جستجوي جسورانه و ارزيابي را ه حلهاي احتمالي خارج از سازمان (نظير مشاوره ) بود.

سومين الگوي اوليه تصميم ارزشيابي ارزيابي و اعمال يك راه حل از پيش معين شده بود اما هيچ توجهي به تعريف مشكل يا راه حلها ي مختلف ديگر نكرد.

چهارمين الگوي اوليه تصميم جستجو دربرگيرنده تدوين و اعمال مشكل توسط مديراني كه با مشكلاتي كه نسبتاً كم اهميت تلقي مي شوند برخورد مي كردند

نهايتاً فرآيند نوآ تنها الگوي اوليه تصميم كه كليه پنج مرحله تصميم گيري تجويزي را در بر مي گرفت .

نات به وضوح نشان مي دهد كه تصميم گيرندگان به ندرت به فرآيند توصيه شده تدوين مشكل ،‌بسط مفهوم ،‌تشريح جزئيات ،‌ارزشيابي و اعمال متوسل مي شوند. فعاليتي كه بيش از همه مورد بي توجهي تصميم گيرندگان قرار مي گرفت بسط مفهوم بود و اين به آن معني است كه اعضاي سازماني قبل از ارائه و بسط يك ايده روشن درباره اينكه مشكل دقيقاً چيست تصميم گيري مي كنند و راه حلها را به كار مي بندند .

به طور خلاصه نظريه و تحقيق نشانگر آن است كه تصميم گيري يك فرآيند كاملاً منطقي جستجوي اطلاعات و انتخاب تصميم نيست بلكه تصميم گيرندگان معمولاً از فرآيندهاي تصميم گيري مختصر شده استفاده مي كنند و به شهود ،‌راه حلهاي بسنده و راضي كننده و برخورد ناگهاني مشكلات و پاسخها تكيه دارند.





:: برچسب‌ها: حسن غریبی ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


09901726128

نظرتون در مورد وبلاگ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان management77 و آدرس ayhan77.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 131
بازدید دیروز : 709
بازدید هفته : 1526
بازدید ماه : 2755
بازدید کل : 35193
تعداد مطالب : 620
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com