منحنی عمر محصول


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393
بازدید : 115
نویسنده : management77

منحنی عمر محصول

درمنحنی عمرمحصول مراحلی که محصول جدیددربازارطی می کندنشان داده می شود. این مراحلعبارتنداز: معرفی، رشد، بلوغ، اشباع وافول

مرحله معرفی: دراین مرحله محصول براي اولین مرتبه به بازار عرضه می شود، فروش به کندي افزایش می یابد و سودي وجود ندارد . علت کندي افزایش فروش ناآشنایی مصرف کنندگان با محصول و علت عدم سودهزینه هاي زیاد بازاریابی و سرمایه گذاري است. دراین مرحله هدف بازاریابی تشویق و ترغیب مصرف کنندگان به استفاده از محصول است. در این مرحله تبلیغات جنبه آگاه کننده دارد.  پیداکردن کانال توزیع معمولا دشوار است. شرکت ها سعی  می کنند تنوع محصولات را محدود نمایند تا بتوانندکیفیت محصول را بیشتر کنترل کنند. براي جلوگیري از ورود رقبا شرکت می تواند از استراتژي قیمت پایین استفاده کند.

مرحله رشد: در این مرحله فروش بسرعت افزایش می یابد و رقبا وارد بازار می شوند. در این مرحله درتبلیغات به جاي تاکید برافزایش تقاضا براي مارك خاص محصول برمزایاي محصول درمقایسه با رقبا تاکید می شود. سود صنعت بتدریج و سپس به سرعت افزایش می یابد. اگر خریدهاي تکراري شایان توجهی براي یک محصول وجود نداشته باشد این امر به منزله مرگ زودرس آن محصول است. دراین مرحله معمولا قیمت بتدریج کاهش می یابد و رقباي ضعیف تر از بازار خارج می شوند.

مرحله بلوغ واشباع: در این مرحله فروش وسود به حداکثر میرسد و سپس کاهش می یابد. مصرف کنندگان محصول اغلب کسانی هستندکه قبلا آن را خریداري و امتحان کرده اند. هدف بازاریابی دراین مرحله حفظ و نگهداري مشتریان موجود است.

مرحله افول: این مرحله سر آغاز مرگ محصول است و هنگامی آغاز می شود که فروش سود بتدریج کاهش یابد. محصولات اغلب به علت تغییرات محیطی به مرحله افول می رسند. شرکت ها براي کنترل محصولات درمرحله افول یکی از سه استراتژي ذیل رامی توانند اتخاذ کنند: الف) حذف محصول از خط تولید. ب) ادامه تولیدوعرضه محصول باکاهش هزینه ها: این استراتژي وقتی اعمال می شودکه شرکت به تولید محصول ادامه داده، درعین حال هزینه هاي پشتیبانی راکاهش دهد. هدف ازاین استراتژي حفظ دقابلیت تامین نیازهاي مشتریان است. ج) عقد قرارداد جهت ساخت محصول به وسیله دیگران:  تولید بعضی از شرکتها در سطحی است که پس ازمرحله افول، تولید و عرضه محصول، پایین تر از آن سطح براي آنها غیراقتصادي است. با این حال ممکن است این سطح فروش براي شرکتهاي کوچکتر سودآور باشد.  شرکتهاي بزرگ می توانند باشرکتهاي کوچک قراردادهایی منعقد کنند و تولید محصول را به آنها واگذار نمایند.





:: برچسب‌ها: حسن غریبی ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


09901726128

نظرتون در مورد وبلاگ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان management77 و آدرس ayhan77.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 179
بازدید دیروز : 301
بازدید هفته : 865
بازدید ماه : 2094
بازدید کل : 34532
تعداد مطالب : 620
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com