شاخص رضایت مشتریان در آمریکا (ACSI)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 21 بهمن 1393
بازدید : 66
نویسنده : management77

شاخص رضایت مشتریان در آمریکا (ACSI) [1]

شاخص رضایت مشتری  امریکایی(ACSI ) مقياس 100 امتيازي است كه رضايت مشتريان خانوار در آمريكا را در مورد كالاها و خدمات رتبه­بندي مي­كند. اين شاخص در دانشكده بازرگاني دانشگاه ميشیگان در سال 1994 طراحي شده و هر سال 4 بار به روز مي شود(فورنل[2] و همکاران، 1996). ACSI نوع جديدي از سنجش عملکرد بر مبناي بازار براي شرکتها، صنايع، بخشهاي اقتصادي و اقتصادهاي ملي است. اين شاخص کيفيت کالا و خدمات را به گونه­اي که توسط مشتريان تجربه شده و مصرف مي­کنند، مي­سنجد. ACSI سه ورودي دارد: کيفيت درک­شده، ارزش درک شده و انتظارات مشتري.

مشخصه اول رضايت کلي مشتريان، کيفيت يا عملکرد درک­شده مي­باشد، که ارزيابي بازار سرويس گرفته از تجربه مصرف اخير است، و انتظار مي­رود که تاثير مثبت و مستقيمی بر رضايت کلي مشتريان داشته باشد. اين پيش­بيني، شهودي و مبنايي براي کل فعاليت اقتصادي است. براي عملياتي کردن سازه کيفيت درک­شده، ادبيات کيفيت را با توصيف اوليه از دو ترکيب تجربه مصرف استنباط مي­کنيم: (1) سفارشي کردن[3]، يعني درجه­اي که شرکت نيازهاي ناهماهنگ مشتري را طبق سفارش مشتري ارائه نمايد، (2) قابليت اطمينان[4]، يعني میزانی که محصول شرکت معتبر، استانداردشده و عاري از عيب و نقص است. دومين مشخصهٌ رضايت کلیِ مشتريان، ارزش درک­شده يا سطح درک­شده از کيفيت توليد در برابر قيمت پرداخت شده مي­باشد. اضافه شدن ارزش درک­شده اطلاعات قيمت را به مدل ملحق کرده و قابليت مقايسه نتايج شرکتها، صنايع و بخشها را افزايش مي­دهد. انتظار مي­رود که ارتباط مثبتي بين افزايش ارزش درک­شده و رضايت مشتريان وجود داشته باشد. سومين مشخصهٌ رضايت کليِ مشتريان، انتظارات بازار خدمت دریافت­شده[5] است. انتظارات بازار خدمت دریافت­شده هم تجربه مصرف اوليه بازار خدمت دریافت­شده از ارائه شرکت که شامل اطلاعات غيرتجربي در دسترس از طريق منابعي از قبيل آگهي و ارتباطات توصيه زباني­­ و هم پيش­بيني توانايي عرضه کننده براي تحويل دادن کيفيت در آينده را نشان مي­دهد.



[1] .American Customer Satisfaction Index

[2] .Fornell

[3] .Customization

[4] .Reliability

[5] .Served Market's Expectations





:: برچسب‌ها: شاخص رضایت مشتریان در آمریکا (ACSI) ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


09901726128

نظرتون در مورد وبلاگ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان management77 و آدرس ayhan77.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 709
بازدید هفته : 1438
بازدید ماه : 2667
بازدید کل : 35105
تعداد مطالب : 620
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com