ویژگی های شخصیتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 21 بهمن 1393
بازدید : 57
نویسنده : management77

ویژگی های شخصیتی

غربی ها عادت دارند که ویژگیهای که منجر به توسعه سیستم های خصوصیات شخصیتی می شود را هم در مورد خودشان و هم در مورد دیگران به طور خلاصه توضیح دهند اگر چه هزاران ویژگی برای توضیح دادن برای توصیف افراد در زبان انگلیسی وجود دارد اا فقط تعداد کمی طبقه بندی برای ویژگیهای وجود دارد.

مشهورترین مجموعه ویژگیها ی به کار رفته مدل پنج عامل است ، که در آخرین نسخه (ورژن) یا آخرین ویرایش لیست شخصیتی neo اصلاح شده (neo-pi-r) است که تو سط کاستا و مک کرای ارائه شده است.این مدل شامل پنج فاکتور است که عبارتنداز: روانگرایی(n) ، برون گرایی ( e) ، تجربه داشتن (o) ،توافق(a) می باشد.

هر عامل از طریق شش ویژگی یا جنبه تعریف می شود . برای مثال وجدان داشتن بر اساس شایستگی، نظم، انجام دادن کار به صورت خوب، موفقیت ها ، انضباط و داشتن تحقیق می باشد. روانشناسان پی برند که ویژگیهای شخصیتی ما بخشی از آن از طریق ارث(ژنتیک) و بخشی هم از طریق فرهنگ به وجود آمده است.

ارتباط با فرهنگ که به وسیله روابط مختلف فرهنگی هافتسد ارائه شده است استفاده از فرهنگ را در پنج عامل و 36 فرهنگ نشان می دهد.

همه پنج عامل حداقل با یک یا حداقل با چند فرهنگ در ارتباط است. برای مثال آن فرهنگ هایی که روان گرایی بالا دارند بیشتر در فرهنگهای اجتناب از عدم اطمینان بالا و مردانگی بالا دیده می شود و در فرهنگهای برون گرا  نسبت به فرهنگهای فردگرا از استقلال و تنوع ارزشهای بیشتری برخوردار هستند بنابراین آنها بیشتر به امنیت و شغل اهمیت قائل می شوند.





:: برچسب‌ها: ویژگی های شخصیتی ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


09901726128

نظرتون در مورد وبلاگ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان management77 و آدرس ayhan77.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 92
بازدید دیروز : 301
بازدید هفته : 778
بازدید ماه : 2007
بازدید کل : 34445
تعداد مطالب : 620
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com