• بازاریابی رابطه مند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 4 بهمن 1393
بازدید : 50
نویسنده : management77

 

1- منافع مالی(Financial) ارائه‌دهندگان محصول و خدمات از مزایای اقتصادی مثل قیمت، تخفیفات، محصولات رایگان و تخفیفات دیگر جهت تضمین وفاداری مشتری استفاده می‌کنند. محققان معتقدند که حفظ پول انگیزه‌ای برای تشویق به رابطه با ارائه‌دهنده خدمت است.

به طور کلی این بعد از بازاریابی رابطه مند شامل تعاملاتی است که شرکت از طریق برقراری استراتژی های قیمتی با مشتریان برقرار کرده است . 

2- عوامل اجتماعی(Social) : شرکت در اجرای روش مبتنی بر افزایش ارزش برای مشتری، می‌کوشد روابط اجتماعی خود با مشتری را تقویت نماید، این کار از طریق روابط شخصی، فردی و صمیمی با مشتری ایجاد می‌گردد. شرکت در این مورد می خواهد از طریق ایجاد روابط صمیمی با مشتریان روابط دراز مدتی با مشتریان برقرار کند .

      3 - پیوندهای ساختاری(Structural) : یکی دیگر از روش‌هایی که شرکت‌ها بدان وسیله بر ارزش مورد نظر مشتری می‌افزایند، این است که برای مشتری وسایل خاص تهیه نمایند و یا ارتباطات رایانه‌ای بوجود آورند تا مشتری با استفاده از آنها بتواند امور مربوط به سفارشات و موجودی کالا و سایر امور از این قبیل را اداره نماید.

 

اعتماد:

اعتماد بیان کنندۀ میزان اعتمادی است که مشتریان نسبت به صداقت ، اعتبار و خیرخواهی شرکت دارند . مایر و همکاران (1995) بیان کردند که ویژگی های اعتماد شامل توانایی های حرفه ای ، خیر خواهی و صداقت می باشد. یکی از انواع اعتماد، اعتماد اینترنتی است که به حالتی ذهنی که در آن فرد به علت اقدام به خرید و فروش بصورت الکترونیکی در حالتی آسیب پذیر قرار می گیرد تعریف کرده اند.

به طور کلی اعتماد در بسیاری از تعاملات اجتماعی ، بویژه در شرایط عدم اطمینان ، نقش تعیین کننده ای دارد . تعاملات اینترنتی تنها دارای ویژگی عدم اطمینان نیستند ، بلکه آنها دارای ویژگی های دیگری نظیر فقدان کنترل و امکان سوء استفاده نیز هستند ،که نقش مهم ریسک و اعتماد را در تجارت الکترونیک افزایش می دهند [Esmaili& Desa& Moradi& Hemmati,2011: 95-100].

¨                 بانکداری اینترنتی:

بانکداری اینترنتی یا اينترنت بانك سرويسي است كه به مشتري امكان مي دهد از طريق برقراري ارتباط توسط اينترنت بتواند امور بانكي خود را انجام دهد. ارائه اطلاعات و خدمات اصلي بانك از طريق وب. اين خدمات دست كم شامل مشاهدة صورتحساب، گزارش تراكنشهاي قبلي حساب، و انتقال وجوه به حسابهاي ديگر در همان بانك است(باقری،1387).

¨                 قصد استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی :

مایل رفتاري یا قصد استفاده کننده، میزان احتمال به کارگیري سیستم توسط یکفرد  می باشد(Shammout,2007). قصد رفتاري بيانگر شدت نيت و اراده فردي براي انجام رفتار هدف است . رابطه قصد رفتاري با رفتار نشان مي دهد ، افراد تمايل دارند در رفتارهايي درگير شوند که قصد انجام آنها را دارند . بنابراين رفتار هميشه بعد از قصد رفتاري و متصل به آن است.(Venkatesh,etal.2003: 425-478).




:: برچسب‌ها: • بازاریابی رابطه مند ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


09901726128

نظرتون در مورد وبلاگ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان management77 و آدرس ayhan77.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 557
بازدید دیروز : 301
بازدید هفته : 1243
بازدید ماه : 2472
بازدید کل : 34910
تعداد مطالب : 620
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com