مزاياي مديريت استراتژيك


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 2 بهمن 1393
بازدید : 42
نویسنده : management77

 

از نظر تاريخي ،منفعت اصلي مديريت استراتژيك اين بوده است كه به سازمان كمك مي كند از مجراي استفاده نمودن از روش منظم تر ، معقول تر و منطقي تر راه ها يا گزينه هاي استراتژيك را انتخاب نمايد و بدين گونه استراتژي هاي بهتري را تدوين نمايد . ترديدي نيست كه اين يكي از منافع اصلي مديريت استراتژيك مي باشد . ولي نتيجه تحقيقات كنوني نشان مي دهد كه اين فرايند ( و نه تصمصم اتخاذ شده يا مدارك و اسناد ) مي توانند در مديريت استراتژيك نقشي مهم تر ايفا كنند . ارتباطات كليد اصلي موفقيت استراتژيك است . مديران و كاركنان  از طريق درگير شدن در اين فرايند خود رامتعهد به حمايت از سازمان مي نمايد . گفن و گو و مشاركت در امور از كاركان اصلي به حساب مي آيند .

شايد مسأله تفاهم از مهم ترين منافع مديريت استراتژيك باشد كه تعهد پس از آن قرار مي گيرد . هنگامي كه مديران و كاركنان بتوانند سازماني را كه در آن كار مي كنند درك نمايند و به علت كار خود پي ببرند ،اغلب خود را جزئي از سازمان به حساب مي آورند و بريا كمك كردن به آن خود را متعهد مي دانند . بويژه هنگامي اين وضع صادق است كه كاركنان بين عملكرد سازمان وميزان جبران خدمت رابطه اي معقول و منطقي مشاهده نمايند و بتوانند چنين رابطه اي را درك كنند . مديران و كاركنان هنگامي كه به مأموريت ،هدف ها و استراتژي ها ي شركت پي ببند و آنها را درك كنند به شيوه اي شگفت انگيز خلاق و نوآور شوند . بنابراين ،يكي از منافع بزرگ مديريت استراتژيك اين است كه موجب مي شود فرصتي بدست آيد تا به كاركنان تفويض اختيار شود . تفويض اختيار عملي است كه بدان وسيله كاركنان تشويق و ترغيب مي شوند در فرايندهاي تصميم گيري مشاركت كنند ، خلاقيت ، نوآوري و خيال پردازي را تمرين نمايند و بدين گونه اثر بخشي آنها افزايش خواهد يافت .

مديريت استراتژيك در سازمان هاي دولتي و غير انتفاعي تعداد بي شماري از سازمان هاي دولتي و غير دولتي ،مانند پيشاهنگي دختران و پيشاهنگي پسران ، صليب سرخ ،اتاق هاي بازرگاني ،موسسات آموزشي ،سازمان هاي پزشكي ، كتابخانه ها ، نهاد ها و سازمان هاي دولتي و سرانجام كليساها به شيوه اي بسيار اثر بخش از فرايند مديريت استراتژيك استفاده مي كنند . در نهايت شگفتي بايد اذعان كرد كه بخش غير انتفاعي بزرگ ترين نيروي كار امريكا را در اختيار دارد ، يعني بيش از 80 ميليون امريكايي هر هفته 5 ساعت وقت خود را در يك يا چند سازمان غير انتفاعي مي گذرانند . بسياري از سازمان هاي غير انتفاعي و دولتي از نظر نوآوري ،ايجاد انگيزه در كاركنان ، بهره وري و مديريت استراتژيك به مراتب بهتر از شركت هاي خصوصي عمل مي كنند .

اغلب ، سازمان هاي دولتي و غير انتفاعي ، در مقايسه با سازمان هاي انتفاعي ، خدمات و محصولات خود را به صورت انحصاري توليد و عرضه مي نمايند . معياري براي اندازه گيري عملكرد ندارند و به طور كامل براي تأمين مالي به منابع خارجي وابسته اند . بويژه براي اين گونه سازمان ها در مورد تأمين و توجيه درخواست براي حمايت مالي مورد نياز ،مديريت استراتژيك مي تواند به عنوان محملي بسيار عالي مورد استفاده قرار گيرد .

 




:: برچسب‌ها: مزاياي مديريت استراتژيك ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


09901726128

نظرتون در مورد وبلاگ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان management77 و آدرس ayhan77.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 82
بازدید دیروز : 709
بازدید هفته : 1477
بازدید ماه : 2706
بازدید کل : 35144
تعداد مطالب : 620
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com