دکتری در ترکیه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 1 بهمن 1393
بازدید : 176
نویسنده : management77

دکتری در ترکیه

جهت ثبت نام در دکترا (به عبارت دیگر جهت دکتر شدن)مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس الزامی است (طبق قوانین دانشگاهی ترکیه جهت ثبت نام در برنامه های دکترا می توان با مدرک لیسانس نیز اقدام نمود ) .اگر با مدرک فوق لیسانس به مقطع دکترا شروع کنیم باید طی دوره دکترا حداقل هفت درس وجمعا از ۲۱ واحد کمتر نباشد و امتحان کفایت yeterlilik sınavı ( یترلی لیک سی نا وی) پیش نهاد تز وخود تز را شامل می شود .دانش جویانی که با مدرک لیسانس قبول شده اند حداقل ۱۴ درس و جمعا از ۴۲ واحد کمتر نباشد و امتحان کفایت yeterlilik sınavı( یترلی لیک سی نا وی) پیش نهاد تز وخود تز را شامل می شود. طبق برنامه های ذکر شده کسانی که با مدرک لیسانس شروع می کنند مدت ذمان ۱۰ نیمه سال تحصیلی و دانشجو یانی که با مدرک فوق لیسانس شروع می کنند ۸ نیمه سال تحصیلی را باید طی نمایند .چنانکه بخواهید زود تر از زمان های قید شده فارغ التحصیل شوید بستگی به قوانین داخلی دانشگاه مربوطه واستادان مربوطه دارد . بدون در نظر گرفتن زمان تسلیم تز برای کسانی که با لیسانس شروع کرده اند ۶ نیمه سال تحصیلی و برای دانشجویانی که با مدرک فوق لیسانس شروع کرده اند ۴ نیمه سال تحصیلی جهت درس ها کافی می باشد.پس از گذراندن با موفقیت این دوره ها دانشجو صاحب مدرک دکترا وهم چنین عنوان دکترا می گیرد

طبق قوانین دانشگاهی ترکیه جهت ثبت نام در دکترا قبولی در امتحان ال اس (LES) ضروری است .مطابق همین قانون چنانکه دانشجو با مدرک لیسانس ثبت نام می کند از ۱۰۰ حداقل باید ۷۰ و اگر با مدرک فوق لیسانس ثبت نام می کند از ۱۰۰حداقل ۵۵ را گرفته باشد . در زبان خارجی نیز ۵۵ نمره کفایت می کند . این شرایط از طرف اموزش عالی ترکیه (yök) تجهت تحصیل دکترا تعین شده ، ولی غیر از این ها اجازه داده است که هر دانشکاه برای خود همراه این شرایط جهت تحصیل دکترا در ترکیه شرایط دیگری نیز داشته باشد .مثلا نامه هایی که از استادان قبلی و موئسسات معتبر جهت معرفی ارائه میدهند ، و انشائی که جهت چرا می خواهید دکترا بخوانید ، مصاحبه ، درجه و نمره های مدارک لیسانس وفوق لیسانس که تاثیر گذار اند .

 





:: موضوعات مرتبط: تحصیل در ترکیه , ,
:: برچسب‌ها: دکتری در ترکیه ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


09901726128

نظرتون در مورد وبلاگ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان management77 و آدرس ayhan77.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 379
بازدید دیروز : 301
بازدید هفته : 1065
بازدید ماه : 2294
بازدید کل : 34732
تعداد مطالب : 620
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com