رويكرد آموزش پودماني ( مدولار1 )


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 22 دی 1393
بازدید : 121
نویسنده : management77

  هدف اساسي رويكرد آموزش پودماني يادگيري مجموعه‌اي از توانمندي‌هاي همراه است كه به يك مهارت خاص و مستقل مورد نياز شغل مي‌انجامد . منظور از توانمندي‌هاي همراه مجموعه دانش ، توانش و نگرش‌هايي است كه فراگير با يادگيري آنها مي‌تواند از يك مهارت خاص براي انجام فعاليت ويژه برخوردار شود .

  در رويكرد آموزش پودماني عناصر تشكيل‌دهنده آموزش ، فرد يادگيرنده ( شاغل ) و شغل است . به عبارت ديگر پودماني‌هاي تعريف شده دقيقاً متمركز بر مهارت‌هاي مورد نياز براي انجام فعاليت‌هاي شغل بوده و بر خلاف رويكردهاي ‌آموزش سنتي ، فرد يادگيرنده به علت خودآموز بودن بيشتر پودماني‌ها ، تقريباً تمامي فعاليت‌هاي مربوط به آموزش‌ها را بر عهده داشته و عنصري فعال است . ( پاكدل ، 1380 )

    پاكدل ( 1381 ) مهمترين اصول رويكرد آموزش پودماني كه در حقيقت باعث تمايز آنها  مي‌شود را عبارت از :

1ـ اصل استقلال پودمان‌ها در رويكرد آموزش پودماني : اين اصل باعث مي‌شود كه فراگيران بتوانند با توجه به نيازهاي شغلي آموزش خود هر يك از پودمان‌هاي مورد نياز را طي كنند .

2ـ اصل خودآموز يا خودرهرو بودن آموزش‌ها : پودمان‌هاي آموزشي به لحاظ ماهيت انگيزش ـ كار براي آنها بيشتر به صورت خودآموز طراحي و اجرا مي‌گردند .

3ـ اصل ارتباط تنگاتنگ پودمان‌هاي آموزشي با نيازهاي مهارتي شغل : رويكرد آموزش پودماني در حقيقت براي پاسخگويي به نيازهاي شغلي و عملياتي شاغلان طراحي شده است . در رويكرد آموزش پودماني مشاغل تا سطح مهارت‌هاي مورد نياز هر فعاليت در يك شغل ويژه تجزيه و تحليل گرديده و پودمان‌هاي آموزشي بر اساس مهارت‌هاي مورد نياز هر فعاليت به صورت كاملاً مستقل و مرتبط تهيه و تدوين مي‌گردند

4ـ اصل توجه به تفاوت‌هاي فردي : در رويكرد آموزش پودماني ، علي‌رغم نظام‌هاي آموزش  سنتي ، فراگير مي‌تواند بدون توجه به نيازهاي شغلي و مهارتي همكاران و ديگر فراگيران آموزش‌هاي خاص خود را بگذراند .




:: برچسب‌ها: رويكرد آموزش پودماني ( مدولار1 ) ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


09901726128

نظرتون در مورد وبلاگ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان management77 و آدرس ayhan77.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 162
بازدید دیروز : 709
بازدید هفته : 1557
بازدید ماه : 2786
بازدید کل : 35224
تعداد مطالب : 620
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com