بازاريابي چيست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 22 دی 1393
بازدید : 34
نویسنده : management77

بازاريابي چيست؟

بسياري از مردم در مورد اصطلاح بازاريابي اشتباه کرده و آن را معادل فروش ويا تبليغات تجاري که باعث افزايش فروش مي‌شود مي‌دانند . در حالي که در واقع فروش بخش کوچکي از عمليات بازاريابي است .

چنانچه کل بازاريابي را به کوه يخي تشبيه کنيم، فروش بخش کوچک آن است و شايد بيش از  آن زير آب مخفي باشد، پيتر دراکر (Peter Dracker) يکي از متفکران بنام مديريت که در بسياري از زمينه هاي مديريت سخنان اساسي بيان کرده بر اين باور است که (هدف بازاريابي فروش فراوان است) منظور آن است که مشتري را شناخته و نيازهاي او را درک نمائيم به طريقي که کالا يا خدمات با نيازهاي او منطبق گردد و خود، خود را به فروش رساند.[1]

طبق بررسي هاي يکي از موسسات کار يابي در آمريکا مديران ارشد فعلي شرکتها بيشتر داراي مهارتها و دانش بازاريابي هستند تا زمينه هاي ديگر. براي مثال 31 درصد مديران اصلي شرکتهاي موفق بيشتر داراي گرايش بازاريابي هستند و از اين تعداد 28 درصد در پنج سال اخير استخدام شده اند .لذا بازاريابي عامل اصلي موفقيت حرفه اي به شمار مي‌رود، شرکتهاي امروزي با رقابت شديد و فزاينده اي رو به رو هستند و پاداش از آن شرکتي خواهد بود که بتواند به بهترين نحو ممکن خواستهاي مشتري را درک و بالاترين منفعت را براي مشتريان خود تامين کند، در محدوده بازار اين مهارتهاي بازاريابي است که شرکتها حرفه اي را از شرکتهاي غير حرفه اي  تفکيک مي‌کند[2].

بازاريابي به عنوان فر آيندي مديريتي - اجتماعي تعريف مي‌شود که به وسيله آن افراد و گروه ها از طريق توليد و مبادله کالا با يکديگر به امر تامين نيازها و خواسته هاي خود اقدام مي‌کنند.



[1] داود محب علي ، علي اکبر فرهنگي ، مديريت بازار ص 3، انتشارات امیرکبیر، 75

[2]  محمداسماعيل مهرکيش، بررسی ميزان رضايت‌مندی مشترکين برق به منظور بهبود کيفيت در ارئه خدمت (در امور برق سبزوار)،1381





:: برچسب‌ها: بازاريابي چيست؟ ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


09901726128

نظرتون در مورد وبلاگ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان management77 و آدرس ayhan77.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 633
بازدید دیروز : 301
بازدید هفته : 1319
بازدید ماه : 2548
بازدید کل : 34986
تعداد مطالب : 620
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com