تفاوت دو رشته MBA و مديريت اجرايي


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 15 دی 1393
بازدید : 47
نویسنده : management77

در حالی که MBA با تئوری های روز مدیریت مرتبط است ، کسانی که در رشته مدیریت اجرایی تحصیل می کنند سعی در افزایش تجارب شخصی دارند . در مدیریت اجرایی دید مدیریتی تر است اما در MBA نگاه فنی به مسائل مدیریتی بیشتر است .گر چه عده ای معتقدند دانشجویان MBA با توجه به آموزش های به مراتب کاملتری که در زمینه مدیریت می بینند ، موفق تر از دانشجویان اجرایی هستند ، اما امتیازی که دانشجویان مدیریت اجرایی نسبت به دانشجویان MBA دارند این است که قادرند آنچه را که در کلاس درس می آموزند هم زمان در محیط کار خود اجرا کرده و تجربه کنند .

مديريت اجرايي همان EMBA يا Executive MBA مي­باشد. اين دوره معمولاً براي كساني طراحي مي­شود كه در حال حاضر در يك سازمان مسئوايت اجرايي به عهده دارند و يا از سالها سابقه و تجربه مديريتي برخوردارند و قرار است در يك دوره كاملاً كاربردي و فشرده در سطوح بالاتري از مديريت سازمان خود مشغول به فعاليت شوند. لذا يك تفاوت مهم اين دو رشته به كمتر بودن تعداد دروس و گرايشهاي مديريت اجرايي برمي­گردد. تفاوت دوم به حرفه­اي و با سابقه بودن فراگيران رشته مديريت اجرايي بر مي­گردد. رشته MBA در دانشگاههاي سراسري ايران با احتساب واحدهاي پيش­نياز، بعضاً تا حدود 70 واحد درسي را در بر مي­گيرد و تحصيل در اين رشته گاهي 6 الي 7 ترم طول مي­كشد. اما مديريت اجرايي حداكثر حدود 45 الي 50 واحد را در بر مي­گيرد و طول دوره آن حداكثر 2 سال است.

هر دو رشته ارزشمند و كاربردي هستند و اين كه كدام رشته بهتر است، كاملاً بستگي به شرايط فرد دارد. نكته ديگري كه نبايد از آن غافل شد شانس قبولي در هر يك از اين رشته­ها است. براي دانشجويان و فارغ­التصيلان رشته­هاي فني-مهندسي كه بر زبان انگليسي تسلط دارند، شانس قبولي در رشته MBA بالاست. اما كساني كه در رياضي و يا زبان انگليسي ضعف جدي دارند، شانس قبولي شان در مديريت اجرايي بيشتر است.




:: برچسب‌ها: تفاوت دو رشته MBA و مديريت اجرايي ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


09901726128

نظرتون در مورد وبلاگ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان management77 و آدرس ayhan77.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 144
بازدید دیروز : 301
بازدید هفته : 830
بازدید ماه : 2059
بازدید کل : 34497
تعداد مطالب : 620
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com